... a jak jste svátek práce oslavili vy ?

01.05.2019

My prací. Konkrétně opravou zkoušek, které se nám nevydařily na Hadince, plus pár dalších.

Po velikonočním víceméně debaklu jsem přihlásila Eliana opět na vstupní test způsobilosti (bez kterého nemůže nastoupit k žádným dalším zkouškám) a tréninkově na začátečnické exteriéry (Eb). Andílkovou pak na repete začátečnických boxů (Cb) a taktéž na béčkové exteriéry. Přičemž jsem doufala, že aspoň ty udělá: koneckonců v zásadě podobnou zkoušku složila v tom druhém noseworkovém klubu (příběh Masochisti všech zemí....).

Prvním pozitivem celého dne byla samotná cesta: díky státnímu svátku naprosto prázdné silnice, nikde nikdo, v Pisárkách jsem poprvé v životě ani nezpomalila, natož abych stála v x-minutové koloně.... Možná by zastupitelé Brna a okolí místo buzerujících a de facto zákon porušujících policejních kontrol měli uvažovat o vyhlašování lokálních intermitentních svátků ....

Ale zpátky k naší věci: vstupky byly tentokrát opět dramatické, ovšem tentokrát pouze pro rozhodčí Katku a čas měřící Romču. Elian se totiž vůbec netvářil, že ho ty krabky zajímají, přestože na úplně stejném místě (doslova: na těch stejných metrech čtverečních v té samé hale) jsme -
s menším počtem krabiček - trénovali v neděli. Po projití první řady šesti krabiček se jal počuchávat kamsi kolem, takže jsem si ho vodítkem a pokynem ruky musela navést zpět. Ten pokyn rukou,
konkrétně směrem k první krabičce v druhé řadě, byl zásadní. Elian se k ní totiž poslušně vydal a .... poslušně označil. V setině sekundy mi v hlavě zařvalo to na Hadince nezrealizované rozhodnutí projít s ním všechny krabičky ať se děje co se děje, a až teprve pak ho nechat potvrdit tu, kterou značil. I s tím rizikem, že ve své nezkušenosti by pravděpodobně označil špatně, nebo vůbec. Ovšem rozhodnutá jsem byla pevně a neoblomně. Tedy jsem jeho značení ignorovala a počkala, až se přesune k další krabičce. A milý Eliánek i tuto označil. Opět jsem nedbala a pokračovala dál. Další dvě přešel, ale náhle si uvědomil, jak ho pach praštil přes čumák a vrátil se. Značení, které velmi dobře znám.
"Nález!"
"Ano!"
Jupí !!!!!!!!
Po zbytek celého dne jak Katka, tak Romča tento incident zmiňovaly jako nervydrásající (Katka) respektive učebnicový příklad toho, jak nenaletět falešnému značení (Romča). Obě dvě ovšem svorně prohlásily, že v momentě, kdy značil tu první, si v duchu řekly: "Ty vole.... jestli teď Káťa zahlásí nález....!!!" Nene, Káťa byla pevně rozhodnuta :)

Následně nás tedy čekaly dvoukolové zkoušky.

Nejprve Andílková s boxy, a přesně jak ji známe: hrom do police by se od ní mohl učit, takže práce na vodítku - nič moč. Ale našla. (0:36:54)
Ve druhém kole pro změnu značení nič moč - místo zamrznutí do boxu spíš šťouchala, což na béčkách projde, ale na jedničkách už musejí být regulerně 3 sekundy mrznutí. Takže trénovat je stále co. (0:17:34)

Pak Andílková a exteriéry: pohoda džez. V druhém kole bychom to bývaly měly i rychleji, ale Knechtová se zamyslela a když se vrátila do reality, uvědomila si, že Anděl už stihla nejen značit, ale také se po mě netrpělivě otočit "Vole proč nehlásíš? Ti tady mám předvést holubičku, nebo co?" (0:28:80 a 0:40:96)

Takže Anděl stoprocentní, a klidně by si začuchala ještě :)

Eliánek.... zlatíčko moje nevyzrálé, ňuníček můj mazlivý, ..... on to sice najde, ale..... "Vážně ti jde jen o tohle? Nechtěla ses se mnou spíš přetahovat o hračku??" No prostě..... opět jsme se s Ivetou shodly, že je ještě mladý a nezkušený. Jo, a první kolo jsem mu podělala.
Teda.... rozhodčí nález nakonec uznala, páč mu to fouklo jinam a já jsem každopádně ukázala
správně. Nicméně řekla jsem Ivetě rovnou, že pokud bude druhé kolo stejně nemastné neslané, ať se spíš přikloní k Nesplnil, protože nekvalitní práci podporovat nechci. (0:48:43)

Ale byla jsem velmi ráda i za tu bídu, protože před samotnou zkouškou jsme se s kamoškou Evou bavily, jak bude vypadat Elianův výkon. Ve srandě jsem předvedla znuděný čuch sem, znuděný čuch tam, zvedla nohu jako že čůrám, znuděný čuch tamhle.
Asi si budu muset na své srandičky dávat majzla. Před námi šla Martina, kterou si pamatujete
z předchozího vyprávění: její pejsek Johnny shodil box a akurátní Martina ho zvedla.
Čímž se diskvalifikovala.
No, tentokrát se diskvalifikovala její fenka Adélka, která se v terénu vyčůrala....
Ještě jsme to rozebraly ve smyslu jak to je na prd, že u psa si všimneš, jak se šteluje, a okřikeš ho, ale fenka si prostě jen čupne a ty seš druhá...
Druhé kolo už jsem šla definitivně tréninkově hlavně kvůli sobě. Ať si Eliánek čuchá, já ho hlavně nebudu znervozňovat tím, že bych stála na místě a nebo mu do toho kecala. Stejně už jsem byla unavená - řeknu vám, čtyři povětšinou dvoukolové zkoušky se dvěma psy, to je fičák. Jelikož Eliánek mě miluje, slitoval se nade mnou: řekl si, že pět minut, které má na nalezení vzorku, už bych nedala, a chlapsky vyřešil situaci za mě.
Vyčůral se v terénu, čímž se diskvalifikoval.
Holky povídaly, že bylo vidět, jak šteluje, ale já se soustředila na to, abych nestála na místě
a tak na chvíli polevila v pozornosti.

Čímž bylo po všem, krásná práce jako vždy!!!

Jinak Andělová má splněny tři ze čtyř terénů v začátečnické úrovni, už nám chybí jen auta (Vehicles b). Tudíž až je splníme, získá titul Absolvent. No a dál nás ve všech čtyřech terénech čekají jedničky, dvojky,...
Eliánkovi dám s exteriéry asi pokoj, myslím, že na boxy se se svým systematickým přístupem hodí víc. Uvidíme.... začátkem června na Hadince !!!

Děcka, fotky budou, až koupím víc místa na serveru. Zatím jsem je ve zmenšené verzi dala sem:
https://angelgoldrebecca.rajce.idnes.cz/Zkousky_1.5._2019
jméno: kacenkajo@seznam.cz
kód: Zkoušky 1.5.

© 2020 Angel Gold Rebecca. Všechna práva vyhrazena.
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky